Vergeet je gasten niet!

Vergeet je gasten niet!

Op het moment dat jullie hebben besloten te gaan trouwen moet er veel geregeld worden. Natuurlijk moet de datum vastgelegd worden, moeten jullie een locatie uitzoeken en begint de zoektocht naar mooie trouwkleding en mooie ringen, maar dat is nog niet alles. Ook het diner en het feest moet geregeld worden. Het is daarbij belangrijk dat jullie je gasten niet vergeet. Zonder hen is er immers helemaal geen feest.

Een locatie vinden

Ga allereerst op zoek naar een locatie voor het diner en voor het feest. Er zijn veel plekken waarbij je dit kan combineren zodat je zelf niet constant heen en weer aan het reizen bent, maar het kan natuurlijk ook dat jullie eten op de trouwlocatie en daarna doorgaan naar het feest. Een derde optie is om alles op een andere locatie te doen, maar wel te zorgen voor een feestlocatie waar jullie als bruidspaar kunnen overnachten.

Zorg ervoor dat jullie iets vinden dat jullie allebei aanspreekt en waarvan je zeker weet dat je genoeg ruimte hebt. Bedenk je goed dat je op een feestlocatie ruimte genoeg moet hebben voor je gasten om te dansen, maar dat er ook plek is om te kunnen zitten. Ook moet er voldoende ruimte zijn voor een DJ, als jullie deze boeken uiteraard.

Hoeveel gasten nodigen jullie uit?

Dit is uiteraard heel belangrijk, zeker ook wanneer je de locaties voor het eten en het feest vast wilt zetten. Voor het eten worden meestal alleen de naaste familieleden uitgenodigd, dus dit aantal zal niet heel groot zijn. Voor het feest daarentegen, kun je in principe uitnodigen wie je wil. Dit aantal kan bij een grote familie- en vriendenkring al snel oplopen, dus kijken goed of dit allemaal wel haalbaar is.

Denk ook na over de prijs van de feestlocatie. Meestal betaal je drinken en hapjes per persoon, tenzij er wat anders is afgesproken. Hierdoor kan het eindbedrag behoorlijk oplopen wanneer jullie veel mensen uitnodigen.

De uitnodigingen en bedankjes

Mensen weten niet dat er een feest is als er geen uitnodigingen worden gestuurd, dus ook hier moet goed over nagedacht worden. Ben je heel erg creatief, dan kun je zelf de trouwkaarten maken. Bedenk je echter wel dat je bij 200 gasten ook 200 kaarten moet maken. Uiteraard kun je er ook voor kiezen deze te laten maken.

Wil je toch zelf je trouwkaarten maken, maar zie je het niet zitten dit met de hand te doen? Dan kun je ook je huwelijkskaarten online maken. Dit is ontzettend makkelijk, is snel gedaan en je bent in één keer klaar.

Als laatste punt is het goed na te denken over de eventuele bedankjes. Wil je elke gast iets meegeven, alleen de dag gasten of helemaal niemand? Bedankjes zijn vaak klein, bijvoorbeeld een houten hartje met jullie namen erop, of een zakje pepermuntjes. Lang niet iedereen doet dit, maar het is wel een leuke manier om mensen te bedanken voor hun aanwezigheid.

.cata-page-title, .page-header-wrap {background-color: #e49497;}.cata-page-title, .cata-page-title .page-header-wrap {min-height: 250px; }.cata-page-title .page-header-wrap .pagetitle-contents .title-subtitle *, .cata-page-title .page-header-wrap .pagetitle-contents .cata-breadcrumbs, .cata-page-title .page-header-wrap .pagetitle-contents .cata-breadcrumbs *, .cata-page-title .cata-autofade-text .fading-texts-container { color:#FFFFFF !important; }.cata-page-title .page-header-wrap { background-image: url(https://internethuwelijk.nl/wp-content/themes/onelove/images/default/bg-page-title.jpg); }